Teamszupervízió

A teamet, egy adott munkahelyen közös célon dolgozók csoportja alkotja, ahol a munkakapcsolatuk javításán és fejlesztésén szeretnének változást elérni. Amennyiben az intézményükön belül egy munkacsoportnál elakadás jelentkezik (konfliktusok, munkahelyi légkörben-, kommunikációban, irányításban, vagy döntési folyamatoknál), felmerülhet egy szupervíziós csoport felállításának lehetősége külső szakember vezetésével. Erre a szupervíziós teamre jellemző a rendszeresség, folytonosság, és hogy egy adott hierarchikus szinten zajlik. Team-szupervíziónál különböző formákról beszélhetünk:

  • Esetközpontú szupervízió, ahol a kliensekkel, ügyfelekkel, a munkából adódó konkrét témával foglalkoznak.
  • Csoportdinamikai-önismereti szupervízió, ahol a csoporton belüli interakciókkal, annak dinamikájával foglalkoznak, és ott próbálnak meg segítséget nyújtani. (Csoporton belüli konfliktusok, konkurenciától való félelmek stb.)
  • Intézményközpontú szupervízió, ahol a fókusz az intézményen belüli hierarchiára, feladatokra és belső szerepekre fókuszál.

A teamszupervízióban az intézmény és szereplői állnak a középpontban, illetve az ő interakcióik. A teamben felmerülő problémák visszatükrözhetik az intézményre vonatkozó nehézségeket, amelyek pedig a klienseikkel adódó elakadásokat hozhatják be.