ÚJDONSÁG: Alpha-Theta tréning

Gyógyszermentes stresszoldás!

Ismerősek az alábbi tünetek…?

  • Állandó kimerültség

  • Napközbeni álmosság, bágyadtság

  • Mellkasi szorítás

  • Végtagi zsibbadás, izomgörcs

  • Koncentráció zavar

  • Immungyengeség

  • Étvágytalanság

Ezek mind a túlzott stressz tünetei is lehetnek.

A stressz ma már „népbetegség”. Köszönhető a felgyorsult világ diktálta tempónak.
De gondoljunk csak vissza nagyanyáinkra…. hajnalban keltek, egész nap talpon voltak nagyrészt fizikai munkát végezve, majd napnyugtakor nyugovóra tértek és másnap hajnalban folytatták. Vajon ők is stresszesek voltak? A válasz igen. De 

 

 

ők pontosan annyi stresszt vettek magukra, amennyit a reggeltől napestig tartó munkában letudtak vezetni. Így képesek voltak egyensúlyt tartani a rájuk mért napi feszültség és annak elvezető csatornái között.

Tehát akkor mi is a stressz, mi okozza és elkerülhető-e?

 

A stressz nem a környezet kihívása. A stressz a változó környezet és saját hajlíthatatlanságunk között támadó feszültség. Ez a szorítás csak úgy oldható fel, ha változunk, és alkalmazkodunk – tehát fejlődünk. A stressz életünkben kikerülhetetlen. De tanulható, hogyan reagálunk rá.”

 

 

A stressz ma leginkább olyan pszichés fenyegetés, melyeket agyunk szürkeállománya teremt. (Vajon hogyan alakul a hitel 

 

törlesztőrészletem? Vajon tényleg szeret, segít és gondoskodik szükségleteimről? Megmarad az állásom? Vajon kitart tavaszig a tűzifa?)

A stressz változást hoz az életünkbe, mert kibillent egyensúlyunkból, valamilyen reakcióra késztet minket. Az egyensúlyi pontban nincs mozgás, mozgás nélkül pedig nincs élet. A stressz tehát egészségünkhöz nélkülözhetetlen. Az a nem mindegy, hogy a stresszre adott reakciónk milyen.

A stresszt elkerülni nem tudjuk – de eldönthetjük, hogyan reagálunk rá.

Automatikusan reagálunk, önműködő, kontroll nélküli válaszokat adva, vagy testi-szellemi reakciónkat átformálva, kontrollálva reagálunk? Ez a stressz-kezelés kulcsa.

Mi történik testünkben, ha veszély fenyegeti életünket?

  • Test szerte energia szabadul fel

  • Az energiafelhasználás fokozására nő a vérnyomás, gyorsul a vérkeringés és légzés

  • Hosszú távú terveinket félretesszük (emésztés, növekedés, szaporodás)

  • Csökken a fájdalomérzet.

  • Javul a kulcsfontos irányítóközpont (agy) vérellátása.

  • A bőrfelszínről, zsigerekből a vázizomzatba tolul a vér.

  • Felfokozódnak tanulási és memória funkcióink.

A hatékony stressz-kezelés átírja a kártékony, életet korlátozó agyi programot. Célja nem a stressz kiiktatása, hanem változtatni annak megélésén.

Életkörülményeinket változtatni kevéssé tudjuk, de viselkedésünket igen. Az aktuálisan éppen ránk mért stressz akkor betegít, ha nem tudjuk azt örömmel elfogadni, és értékelni a színt, amit hoz életünkbe. A hatékony stressz-kezeléshez tudnunk kell, mit művel testünkben a stressz. Ismernünk kell azokat a körülményeket, melyek erősen hatnak ránk, és esetleg befolyásolhatók. Végezetül talán legfontosabb megélnünk, hogy nem a stressz betegít. Helytelen megélésünk vezet a betegséghez. Egy komplex stressz-kezelő tréning mindhárom szempontból támogatja a személyiség fejlődését.

 

Az aktív stressz-kezelés tudatos sorsformálást jelent.

Ha szeretnéd megtanulni hogyan dolgozd fel és építsd be egészségesen a mindennapjaidba a stresszt, keress bizalommal elérhetőségeimen.

 

A stresszoldás fontossága

A stresszoldás fontosságaRengeteg helyről hallhatjuk, hogy mennyire fontos a stresszmentes élet, hogy a sok stressz árt az egészségünknek, igyekezzünk minimalizálni. De miben is befolyásolja a szervezetünket, ha nem foglalkozunk a stresszoldással?

Amikor stressz ér minket, az összes izmunk egyszerre megfeszül. Ha ez az állapot sokáig tart, az sajnos további, egyre súlyosabb problémákat okoz. Fájni kezd a fejünk, vállunk, nyakunk és nehezebbé válik a légzés is. A stresszoldás hiánya hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához, hiszen a pulzusszám emelkedése és a stressz miatt megnövekvő hormonok magas vérnyomást eredményeznek. Sajnos a stressz a gyomorra is káros hatással van. Komolyabb stressz hatására hányinger, hányás, súlyosabb esetben pedig gyomorfekély alakul ki.

Ha nem foglalkozunk a stresszoldással, a testi tüneteken kívül számolnunk kell depresszióval, alvászavarral, feledékenységgel és krónikus fáradtsággal is.

A Neurofeedback kiváló stresszoldó módszer. Ha szeretnél többet megtudni róla, keress fel bizalommal a stresszmentes mindennapokért!

 

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés